Корабоплаването през Суецкия канал бе възстановено в понеделник, след като гигантският контейнеровоз, който заседна в натоварения морски път преди около седмица, бе изтеглен с помощта на 11 буксирни въжета и два мощни влекача. Над 400 кораба чакат да преминат през канала, информира агенция Ройтерс.

След освобождаването на 400-метровия контейнеровоз "Евър гивън" се очаква до днес сутринта през Суецкия канал да преминат 113 кораба в двете посоки, съобщи ръководителят на египетската служба за управление на водния път Осама Рабие. Той каза, че 422 кораба чакат за преминаване.

Трафикът в Суецкия канал е подновен

"Евър гивън" заседна диагонално в канала, който е най-прекият морски път между Европа и Азия, на 23 март.

"Корабът се измъкна невредим и няма проблеми. Ние току-що прегледахме дъното на Суецкия канал и за щастие всичко е наред, така че корабите могат да преминат днес", заяви пред местна телевизия в понеделник Осама Рабие. Според него ще бъдат нужни три дни или три дни и половина за разчистването на задръстването от кораби.



За освобождаването на 224 000-тонния "Евър гивън" са били изгребани близо 30 000 куб.м. пясък. Общо 11 буксирни въжета и два мощни влекача са изтеглили кораба към Голямото горчиво езеро, което разделя двете части на канала. Там контейнеровозът ще бъде подложен на техническа инспекция.

Край на блокадата в Суецкия канал (видео)

Корабите, които чакат да преминат, включват десетки контейнеровози, търговски кораби, петролни танкери и танкери за втечнен петрол и газ.

Според индустриални източници собствениците и компаниите, наели корабите, на които се наложи да изчакат, ще имат най-малко 24 милиона долара разходи, които няма да могат да възстановят, тъй като застрахователните им полици не ги покриват.

Цените на петрола паднаха с един процент след освобождаването на гигантския контейнеровоз, а акциите на компанията "Евъргрийн Лайн", която е наела "Евър гивън", скочиха.

Около 15 процента от световния морски трафик преминава през Суецкия канал, който е важен източник на приходи в чуждестранна валута за Египет. Блокирането на морския път е струвало на канала около 14-15 милиона долара на ден, посочва Ройтерс.

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук