Разговор за началото на учебната година, за присъственото и дистанционното обучение, за проблемите, но и за перспективите пред българското образование.

Образователната система се разцепи на две - едната част се справи с дистанционното обучение много добре с помощта на мотивираните деца и родителите, докато при другата част резултатът бе катастрофален, така министър Денков анализира отражението на пандемията върху образованието.

Напълно неприемливо е днес ние да продължаваме да робуваме на страховете си по отношение на коронавируса, посочи още той.

Всеки, който твърди, че ваксините не са решение просто лъже, каза проф. Денков. Те предпазват от тежко боледуване и смърт.

България, ако иска да прескочи ограничителните мерки трябва да се довери на науката, допълни той.

В студиото се разгоря дискусия за това, дали малките ученици, до четвърти клас, трябва да носят маски в училище. Според министър Денков, маски трябва да се носят, защото това е начина да се предодврати разпорстраняването на вируса.

При заболяването на едно дете от класа всички ученици от дадения клас ще преминат към дистанционно обучение и това се установява единствено от РЗИ. 

Тази година подходът е различен - решенията се взимат на локално ниво - училище и населено място, ако в училището няма заразени, няма да се затваря, категоричен бе министър Денков.

В разговара станя дума и за други проблеми на образованието, за статуса на учителите за това има ли или няма недостиг от преподаватели, като министър Денково посочи, че вече недостиг на учители няма, повишаването на заплатите и повишаването на учителския статус в обществото е изиграл своята роля.  

Чуйте всички теми в разговора или гледайте в YouTube: