В секторната програма за образование и наука е предвидено да не се намаляват разходите в сравнение с предходната година. Това каза министърът на образованието и науката Галин Цоков пред депутатите от ресорната парламентарна комисия. Той изложи приоритетите в работата си, сред които посочи промени в учебното съдържание и във формата на НВО и ДЗИ. По думите му, необходима е и промяна в оценяването, ориентирана към уменията и компетентностите на учениците, а не само към възпроизвеждането на знания.
Какви са приоритетите на новото ръководство на социалното министерство?
Просветното ведомство ще работи за промяна на учебното съдържание, която ще е в две основни посоки, заяви образователният министър Галин Цоков
Промяната в учебното съдържание изисква и промяна в оценяването. То трябва да бъде насочено не толкова към знанията, колкото към уменията и компетентностите на учениците, поясни министърът. Сред основните приоритети той посочи още изграждането на училища, детски градини и спортни площадки. Наред с това ще се работи по създаването на цялостна концепция за дигитализация на училищното образование
„Българите са дошли по пътя на копривата“ и още бисери от тазгодишните матури
По думите му, необходима е и промяна на подзаконовите нормативни актове, насочена към намаляване на административната тежест в работата на учителите и директорите, както и изработването на модерен стандарт за качеството на образованието.
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Още по темата
- Проект ще насърчава културната интеграция на деца в Пазарджик
- Просветният министър: Предвиден е ръст на парите за образование до 4,8% от БВП
- Спешна демографска ситуация: Битката на XXI век е за човешки капитал
- Областният управител на Враца: “Дигитализацията и новите технологии, в частност изкуственият интелект, променят света и структурата на професиите и са в основата на новата визия в ОП “Образование”