
В рамките на своя ангажимент към устойчивото развитие и опазването на околната среда, МЕТРО България дари средства на организацията Гората.бг за закупуването на 30 000 плодни, медоносни и паркови дръвчета. Дарението на стойност 10 000 лв. беше осигурено чрез благотворителна инициатива на лидера в търговията на едро и дистрибуцията на хранителни продукти, по време на коледната му кампания с адвент календари.
Дръвчетата бяха разпределени по време на специални акции на организацията сред общини, училища, детски градини, доброволчески организации и граждани, желаещи да допринесат за по-чиста и зелена среда. С помощта на това дарение, Гората.бг постигна една от основните си цели – засаждането на пет милиона дървета в България с участието на хиляди доброволци.
Отговорността е залегнала дълбоко в стратегията за устойчивост на търговеца на едро и е основен елемент от дългосрочната му визия. В последните години освен в социални проекти, компанията инвестира в енергийна ефективност, намаляване на въглеродния отпечатък, предотвратяване на хранителните отпадъци и още редица други проекти.
„За МЕТРО България устойчивостта не е просто част от добрите бизнес практики или отговор на нарастващите регулаторни изисквания. Това е дълбок ангажимент, който носи реални ползи за хората и природата. Инвестициите в устойчивост са стратегически приоритет – за развитието на бизнеса, за нашите клиенти, за околната среда и за българското общество,“ коментира Жан Котан, изпълнителен директор на МЕТРО България.
Чрез целенасочени мерки в своите обекти и технологични нововъведения, включително използване на възобновяема енергия и LED осветление, МЕТРО България е намалила въглеродните си емисии с над 8 300 тона годишно. В партньорство с CHEP – водещ доставчик на пулинг системи за палети, компанията е снижила допълнително емисиите с над 192 тона за 2024 г. Това се равнява на четири пълни обиколки на Земята с камион. Чрез оптимизиране на логистичните процеси са спестени близо 6,5 тона отпадъци и 64 дървета.
В същия период, от специализираните контейнери за разделно събиране на текстил, разположени в магазини на МЕТРО в цялата страна в партньорство с Текслайф ООД, са събрани 61 тона. Благодарение на тази инициатива са предотвратени въглеродни емисии в размер на 915 тона, спестени са 332 328 м3 вода и енергия в размер на 531 071 кВтч от производството на памук и полиестер. За всеки разделно събран килограм текстил се отчисляват финансови средства за Фонда за реагиране при Бедствия, аварии и кризи към БЧК и се поддържа кризисен резерв от дрехи за 1000 души.
Като водеща компания в търговията на едро, МЕТРО България заема ключова позиция за изграждане на устойчиви вериги на доставки. Работейки с отговорни партньори и клиенти, компанията насърчава практики, които намаляват отпадъците, повишават ефективността и
подкрепят устойчивото развитие. МЕТРО България вярва, че заедно с други ангажирани компании можем да изградим едно по-зелено и по-добро бъдеще за всички.
За МЕТРО България
МЕТРО България - най-голямата компания за търговия на едро, оперираща на българския пазар от 1999 година, обслужваща клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес, търговци и фирми. Компанията управлява 11 магазина, както и 1 база за “Доставки”, с 2000 служители. За нуждите на B2B клиентите, МЕТРО развива дейността си в многоканален модел на търговия, който съчетава магазини за търговия на едро и услуга за доставки на хранителни и нехранителни продукти.
Хиляди професионални клиенти на МЕТРО България разчитат на продуктовата компетентност и качествените услуги на компанията, за да осъществяват успешно своя ежедневен бизнес. Отговорността е заложена в начина, по който МЕТРО осъществява дейността си - създавайки споделена стойност за общностите чрез своята ESG стратегия.