Собственикът на социалната мрежа "Фейсбук" (Facebook), компанията "Мета платформс" (Meta Platforms), започва да тества инструменти за продажба на дигитални активи и преживявания в своята платформа за виртуална реалност "Хърайзън Уърлдс" (Horizon Worlds), ключова част от плана й за създаване на метавселена, съобщи Ройтерс.
„Мета“: Руската инвазия в Украйна е увеличила дезинформацията в интернет
Първоначално инструментите ще бъдат достъпни за предварително подбран набор от потребители, които създават виртуални класове, игри и модни аксесоари в рамките на потапящата във виртуалното пространство платформа на компанията, която е достъпна чрез Ви Ар (VR) шлем.
„Голямото жури“: Медийната грамотност е остаряло понятие, сега говорим за психометрики
Използвайки инструмента за разплащане, тези избрани потребители ще могат да продават аксесоари или да предлагат платен достъп до специализирани цифрови пространства, които сами са изградили, посочиха от високотехнологичната компания.
"Мета" също така тества програма за "бонус за създатели" за малък брой от потребителите на "Хърайзън Уърлдс" в Съединените щати, чрез която ще плаща на участници всеки месец за използването на новите функции, които компанията пуска.
Около 1,5 милиона души нямат достъп до платформата на Тръмп
"Искаме просто да има много страхотни нови светове и за да се случи това, трябва да има много "създатели", които могат да се издържат от това и да го направят своя професия", каза главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг в разговор с потребителите на виртуалното пространство чрез помощта на аватари - графично изображение, свързано с потребител за идентификацията му във виртуалния свят.
Компанията майка на "Фейсбук", която миналата година промени името си на "Мета", инвестира сериозно във виртуална и разширена реалност, за да отрази новата цел пред интернет гиганта: метавселената - футуристична идея за мрежа от виртуални среди, достъпни чрез различни Ви Ар аксесоари, където потребителите могат да работят, да общуват и играят.
Илон Мъск няма да влезе в борда на директорите на Туитър
Компанията се конкурира с нови играчи във виртуалния свят, където земя, сгради, аватари и дори имена могат да се купуват и продават като незаменими токени или виртуални активи, базирани на блокчейн технология. Пазарът на тези активи рязко нарасна миналата година, като продажбите понякога достигат стотици хиляди долари.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- Георги Заманов: 95% от потребителите използват онлайн банкиране
- Тони Стойчева: Първата ми година като кмет на „Западен“ - прозрачност и грижата за малките детайли
- 23-годишен се хвърли под пристигащ влак на плевенската гара - загинал е на място
- Разследващият журналист Мариета Николаева е станала жертва на AI атака