Спортистите навлизат във форма за Олимпийските игри в Париж през 2024 г., където ще бъде представена първата в света мрежа от електрически въздушни таксита, предаде Ройтерс.
„Ние ще направим така, че да се случи“, каза инженер Солен Льо Бри пред аудитория от индустрията на Седмицата на дрона в Амстердам. „Опитваме се да пуснем първата в света e-VTOL (вертикално излитане и кацане) услуга. Това е нашата амбиция.“
Снимка: Volocopter
Да си резервираш стая на самолетоносач
В разговор във вторник бяха разкрити първите очертания на това, което е наречено „Тесла на небесата“.
Старши строителен инженер Льо Бри обясни, че ще има пет вертипорта, където пътниците могат да се качат на превозните средства, първият от които в Cergy-Pontoise отвори през ноември и функционира като тестов център.
В Сеул полетяха първите безпилотни въздушни таксита
Използвайки съществуващата мрежа от хеликоптерни маршрути, превозните средства, известни като въздушни таксита VoloCity, ще летят с един пътник и един пилот. Полетите ще извършват кратки пътувания от летище Шарл де Гол до Льо Бурже, след това до нова площадка за кацане в Аустерлиц Париж и друг маршрут от Париж до Сан Сир.
Снимка: Volocopter
Тиери Ален, ръководител на иновациите в General Direction de l'Aviation Civile (DGAC), каза, че подходът на първо място за безопасността, използващ съществуващите мрежи, е ключов.
Реалистично за умните градове - отвъд летящите коли и големите обещания
„По отношение на регулаторните въпроси предизвикателствата, които имаме, не са толкова големи“, заяви той.
Ромен Ерни, ръководител на аерокосмическия отдел в Choose Paris Region, бе категоричен, че общественият отговор ще определи бъдещето на въздушните таксита.
„Основният урок е да видим как хората реагират на този нов тип услуги. За повечето граждани на Париж, те все още са научна фантастика. Хората трябва да го докоснат, да бъдат вътре в превозното средство и ние се нуждаем от тяхната обратна връзка. Олимпиадата е началото", заяви той.
Рискованите пътешествия, които са запазени само за богатите туристи
В момента екипът от експерти обмисля дали имат нужда от допълнителни площадки за кацане в случай на проблеми и дали турбуленцията на вятъра от хеликоптерите може да има отрицателен ефект, въпреки че такситата ще летят по-ниско.
Льо Брин сподели, че не е решено как ще бъдат разпределени билетите, но вероятно ще има ограничен брой.
„Също така разглеждаме използването на e-VTOL за медицински цели от парижки болници. Лекарите от Спешна помощ казват, че ако стигнат до мястото една минута по-рано при инфаркт, увеличават шансовете за оцеляване на пациента с 10%“, добави тя.
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts