Министерският съвет в оставка прие Постановление за изменение и допълнение на Наредбата за удостоверенията за електронен подпис в администрациите (НУЕПА), съобщиха от правителствената пресслужба. С промените се цели уеднаквяване на правилата, повишаване на сигурността и опростяване на процедурите за издаване и използване на удостоверения за електронен подпис в държавната администрация.
Измененията предвиждат задължително използване на квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) при извършване на електронни изявления от името на администрацията, както и при работата на служителите с информационни системи, регистри, бази данни и системи за електронен документооборот.
Опростяват се и вътрешните процедури в администрациите, свързани с издаването на КУКЕП, с цел по-ефективно административно обслужване.
Предвижда се валидирането на електронните подписи да се извършва и чрез инструмента на Европейската комисия, който проверява подписите спрямо доверителните списъци на всички държави членки, както и на трети държави с действащи споразумения с Европейския съюз.
Приетите изменения в НУЕПА се очаква да доведат до по-висока правна сигурност и по-голямо доверие в предоставяните електронни административни услуги, по-ефективни процеси чрез ясни и опростени правила за издаване, използване и прекратяване на КУКЕП, както и до намаляване на административната тежест и разходите чрез отпадане на необходимостта от поддръжка и надграждане на националния инструмент за валидиране, администриран досега от Министерството на електронното управление.