Компенсирането на потребителите заради високите енергийни цени продължава и в момента. Компенсациите се отразяват като намаление на дължимите суми за декември и януари по фактурите, които клиентите получават през февруари.

Цената на тока на едро в България се понижи със 17,8%

Компенсации за електроенергия се полагат на всички представители на бизнеса, а за природен газ – на битовите потребители. 

Конкретните суми се изчисляват спрямо потреблението на всеки клиент. Тези суми трябва да бъдат посочени на отделни редове във фактурата, съобщиха от Министерството на икономиката.

Ако даден потребител не е получил дължимата му компенсация, той може да сигнализира за това Министерството на енергетиката (МЕ) чрез попълване на приложената бланка.

Към сигнала следва да бъде приложена сканирана фактура за съответния месец и последно издадена фактура от доставчика. МЕ се ангажира да направи проверка на всеки отделен случай. 

Сигналът трябва да бъде изпратен на имейл адрес e-energy@me.government.bg. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня и на страницата ни във Фейсбук