
Втори пореден ден таблата на спирките на градския транспорт не отброяват минутите до пристигането на следващия автобус, а предупреждават гражданите, че транспортът протестира и ги насочва към метрото, което работи. Намирането на решение на проблема към момента удря на камък, но този следобед е планирана среща между кмета на София Васил Терзиев и представители на протеста.
„Имам един автобус и след това не мога да отида на работа. Цял ден не бях на работа и сега не знам кога ще отида. Трябваше да ида в 09:00, но не мога да стигна. Кога ще стигна не знам. Имам още доста – 40 минути пеша”, споделят граждани на столицата.
Хората се оплакаха и от задръствания в сутрешните часове. Служители на градския транспорт на всякакви длъжности отново се събраха пред депата и гаражите из столицата. Основните им искания са две и са свързани със заплатите и извънредния труд.
„Като 35-годишен водач съм стигал до 40-50, имам и колеги с 60 часа на месец. И тогава вече като кажат „тоя е вземал големите пари”. Това са кървави пари”, разказа ватманът Георги Ганев.
Служителите на транспорта алармираха, че полагат извънреден труд, защото няма достатъчно работници, но и да има отново ще се сблъскът с проблем.
„Какво се случва, когато няма хора – тези хора полагат извънреден труд и заплатата скача с извънредния труд – 60-70 часа на месец. Ако има служители, ще има почивка и ще им падне заплатата. Де факто ще взимат 2100-2200 лв.”, разказва ватман.
Служителите определиха като "мит" твърденията, че взимат високи заплати.
„Очакваме положителното – исканията за 400лв твърдо възнаграждение като увеличение върху щата. Мит е, не е истина (бел. ред. - високите заплати) – хващат се за тавана на старите водачи, които имат много прослужено време като стаж и много извънредни часове”, каза Росен Боянов, техник.
Метрото обаче не затваря вратите си. От „Метрополитен” съобщиха, че пускат допълнителни влакове по четирите линии. А за разлика от вчерашния първи ден от транспортната стачка, днес денят е учебен за учениците.
