„Ние не сме съгласни с част от мерките, предложени от работната група към СОС относно градския транспорт в София, като например отпадането на картата за една линия и стойността на превозните документи“. Това заяви за БГНЕС Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет.

Валидаторите може да източат пари от мобилните портфейли на пътниците

В работната група към СОС, в която участват всички политически групи, включително и независимият общински съветник Борис Бонев, са били разработени предложения за промени в градския транспорт, както и нова тарифна политика. Предложенията бяха приети и от януари 2023 г. столичани пътуват с билети 30 и 60 минути, валидират своите карти на влизане в градския транспорт, получават глоба при пропусната валидация, както и вече няма възможност за закупуване на карта за една линия.

Влизат в сила новите карти и билети за градския транспорт в столицата

„Интересно бе, че и на Комисия по транспорт този понеделник авторите на предложенията от работната група сякаш изчезнаха. Доколкото знам, разбира се, тъй като самият аз не съм член на работната група, това са били предложения на ЦГМ, както и представителите на „Спаси София“, коментира още той. „Относно валидацията на картите в градския транспорт не смятам, че това е лоша идея, основният проблем е, че ЦГМ не успя да обясни предварително защо това е важно да се случва, и в резултат имаме ядосани граждани, което показва, че когато институциите не си говорят с гражданите, има само отрицателни ефекти.

От 1 януари: Глоба в столичния градски транспорт, ако не валидираме картата си

Контрера уточни, че представителят на ВМРО в работната група - Димитър Антов, не е подписал предложенията, защото от партията не са съгласни с част от мерките, като например отпадането на картата за една линия, което събуди и общественото недоволство, както и със стойността на превозните документи. "Защото ние предлагахме младежка карта до 30 г. да струва 21 лв., а тази възраст бе намалена на 26“, обясни още той и уточни, че по-късно днес ВМРО ще обсъди предложения за промени в работата на градския транспорт. „На 90% е сигурно, че ще искаме да се върне картата за една линия, както и да се направи превозния билет от 30 минути на 45“, уточни още той.

Шефът на ЦГМ: Валидацията е застраховка за пътниците и начин за улесняване на центъра за узнаване навиците на пътуване на гражданите

Припомняме, че преди дни председателят на СОС Георги Георгиев коментира, че след масовото обществено недоволство СОС ще обсъди дали да бъде върната месечната карта за една линия, както и да отпадне глобата при невалидирана карта в градския транспорт.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм