Каква е историята за истинската храна? Специалният гост в предаването на Дарик "Портрети на успеха"Любомир Ноков, съоснователят на Хармоника, разказа за истинската храна и своята кауза за хората. Ноков сподели, че „храната трябва да носи радост“, а неговият проект „не е просто компания, а кауза“.

„Това, което правим, наистина целта ни е да бъде възприемано през качество и вкус, а не толкова през каквото и да е друго, защото в храната това е, което хората търсят най-много“, заяви Любомир Ноков пред Искрен Митев.

„Мисията е основна част от това, което правим, защото Хармоника започнахме с жена ми, която тогава беше активна спортистка и се занимаваше с тенис и беше, може би, една от първите, които работеше нутриционист и се интересувахме страшно много от храна. Това е преди доста години. И в България тогава нямаше никакъв избор“, разказа още той.

„Нямахме бизнес план. Просто искахме хубава храна. Тогава пазарът беше доминиран от имитации и най-евтиното. Намерихме първите биоферми до Троян и започнахме. Оттам тръгна всичко.“

„Завърших във Франция, работех каквото намеря, от строител до шофьор на лимузина. Но двамата с Маги решихме да се върнем за едно лято в България. И така останахме. Сега имаме три деца, кауза и 100 продукта с марката Хармоника. Франция ни даде много, но България ни върна смисъла“, категоричен е Любомир Ноков.

„Много пъти съм планирал да се откажа, но никога не съм предприел нищо. Смисълът от това, което правим, винаги е бил по-силен от трудностите. Не е просто бизнес – това е кауза с влияние“, разкри той.

„Ние не просто не добавяме добавки – създаваме рецепти така, че да не са нужни. Всяка съставка, всяка опаковка, всяка ферма е внимателно избрана. Лимонадата ни има три съставки: вода, захар и лимон. Толкова.“

„От фермата до съставките, през опаковките, транспорта – всичко е важно, за да стигне до клиента храна, която е качествена и вкусна. Храната трябва да носи радост“, категоричен е Ноков.

„Хармоника не е просто бранд. Това е мисия! “Ние сме продуктова компания – ние сме компания, търсеща по-добри решения за всеки етап и детайл на всеки продукт, който правим”, коментира още той в предаването на Дарик "Портрети на успеха".

„Качеството се проектира, не се проверява накрая. То започва още със създаването на продукта – избора на суровина, рецепта, производствен процес. Решихме да не използваме никакви добавки. Това ни усложнява, но ни прави честни. Целта не е просто здравословна храна – тя е страничен ефект. Истинската мисия на биоземеделието е да запази природата, водата, въздуха и плодородието на почвите. Няма противоречие между това да правиш добър бизнес и това да се грижиш за природата и хората. Напротив – това е устойчивият път.“

„Създаваме продукти, с които сме израснали – но истински. Боза, локум, вафли – продукти, познати на всички поколения. Връщаме ги в автентичния им вид, без имитации, с грижа към всеки детайл“, заяви съоснователят на Хармоника.

Вижте цялото интервю на Любомир Ноков, който разказа историята за истинската храна и каузата на Хармоника в предаването на Дарик „Портрети на успехи“ в прикаченото видео!