"Железопътните проекти, по които работим са много мащабни и като инвестиции и като обем на строителството. Близо 80% от модернизацията по направление Пловдив – Бургас е готова. Освен осъвременяване на съществуващата ЖП линия, проектът включва изграждане на ново трасе."

Това обясни за слушателите на Дарик инж. Ивета Колева, която работи по програма Транспортна свързаност 2021 - 2027 г. в министерството на транспорта. Тя поясни, че сред основните цели на проекта по направление Пловдив-Бургас са увеличаване на пътникопотока, осигуряване на по-голяма безопасност за пътниците, както и осъвременяване, което ще позволи движение на влаковете със скорост от 160 км/ч.

"Участъкът Елин Пелин – Костенец фаза 2" по линията София – Пловдив е най-сложният и голям по инвестиции проект. Работи се по най-дългия жп тунел у нас. Трасето ще свързва София с Черно море и турската граница", разказа още инж. Колева.

Експертът добави, че се очаква нови влакове, развиващи скорост от 160 км/ч, да пристигнат у нас до края на лятото на следващата година. Тя разкри и една новост по програмата:

"По програмата ще се финансират и проекти извън предварително одобрените големи държавни бенефициенти"

Инж. Колева допълни още и, че ще бъдат изградени и нови електрозарядни станции.

Целия разговор чуйте във файла