Липсата на работна ръка е основната причина ремонтите на улиците във Варна да вървят бавно, заяви в студиото на Дарик зам.-кметът на града Христо Иванов.

„От година на година проблемът става все по-голям. Фирмите са обезпечени с техника, но големият проблем е ръчната работа по тротоари и бордюри. Това води до увеличаване на възнагражденията на работниците, които понякога са малко нелогични и надхвърлят тези в други професии”.

Строителните дейности вече са приключи на над 20 улици, а по други 22 се работи в момента. Ремонтите трябва да завършат до края на лятото. В близките дни предстои да започне работа по инфраструктурата в Южна промишлена зона, пътя за местност Ракитника, две улици в квартал „Галата” и улица „Девня”. Паралелно с това ще започне подготовка за въвеждането на „зелената зона”. Настилките в обхвата й ще бъдат асфалтирани и ще бъде поставена маркировка. Дейностите трябва да приключат до три месеца, след което „зелената зона” ще бъде пусната поетапно.

„През последните няколко години се работеше с по-ниско темпо заради ковид кризата и политическата криза, които забавиха всички проекти. След като нямаше републикански бюджети, общината осигури средства чрез заеми. Изпълняваме програма отпреди 4 години и не бих казал, че работим предизборно. Проектът на ВиК също се забави с две години и сега започна да се реализира, съвпадайки с общинската инвестиционна програма”.

На улиците в центъра на Варна, на които се увеличават тротоарните площи, няма да има затруднения за автомобилния трафик, увери Иванов. Разширяването се налага, за да има повече пространства за пешеходците, тъй като дървета заемат голяма част от тротоарите. Единствено на улица „Свети Климент” ще бъде запазени част от старите павета, а в всички останали ще бъдат изцяло преасфалтирани.

Общата стойност на ремонтите на уличната мрежа във Варна е 150 млн. лева, а изпълнителите са фирмите „Хидрострой”, Инжстрой” и „Инфра експерт”.  

Целият разговор с Христо Иванов е прикачен.