Повече от две дузини електрически автобуси Proterra, представени за пръв път за градския транспорт във Филаделфия през 2016 г., вече не работят, според оповестен наскоро доклад.

Целият автопарк от автобуси Proterra беше спрян от градските власти още през февруари 2020 г., както поради структурни, така и поради логистични проблеми - теглото на мощната батерия напукваше шасито на превозните средства, а животът на батерията беше недостатъчен за градските автобусни маршрути. Градът повдигна проблемите с компанията Proterra, която не успя да отговори адекватно на притесненията на града.

Филаделфия плати 24 милиона долара за 25-те нови автобуса на Proterra, субсидирани отчасти от  федералното правителство с 2,6 милиона долара. Филаделфия защити инвестицията с твърденията, че електрическите автобуси ще изискват по-малко поддръжка от стандартните двигатели с вътрешно горене.

"Има много по-малко движещи се части на електрически автобус, отколкото има един двигател с вътрешно горене", бе един от аргументите за внедряването на електическите автобуси.

Proterra беше посочена от администрацията на президента Байдън като бизнес на бъдещето. Президентът посети фабриката на компанията през април и обеща в първоначалното си предложение за инфраструктурен пакет да включи федерални пари за пазара на електрически превозни средства. Оттогава компанията е рекламирана от висши служители, включително съветникът за климата в Белия дом Джина Маккарти, която на  публична среща  попита изпълнителния директор на Proterra как федералното правителство може да стимулира търсенето на електрически автобуси.

Цената на електрическите автобуси привлече вниманието през последните седмици. По време на неотдавнашното пътуване на Байдън до Ла Крос, Вирджиния, беше разкрито, че два автобуса, които градът е поръчал от Proterra за 1,5 милиона долара през 2018 г., все още не са доставени. През последните пет дни  цената на акциите на Proterra  падна над 25 процента.


Автобусите Proterra за Филаделфия бяха пуснати за първи път през 2016 г. с обещание, че градът „се включва в бъдеще без емисии“.

Филаделфия пусна автобусите на Proterra по маршрути, по които смяташе че ще са полезни, но бързо разбра, че това не е така. Два пилотни маршрута, избрани в Южна Филаделфия, които бяха сравнително къси и равни в сравнение с други, бяха непосилни за електрическите автобуси.

"Дори тези маршрути се нуждаеха от автобуси с вътрешно горене, за да изминат около 100 мили всеки ден, докато Proterras бяха способни да изминат около 50 мили без зареждане", пише репортерът Райън Бригс. „Длъжностните лица също бързо разбраха, че в краищата на нито един от маршрутите няма място за зарядни станции.“

Подобни проблеми са открити и в други градове, които си партнират с Proterra. 

Бел. Ред.: В София например, модата да се купуват скъпи електрически автобуси е обхванала градските власти, вместо да се залага на също толкова екологичното, но и много по-евтино и ефективно изграждане на тролейбусни трасета. 

От Пол Хоумвуд