China Southern Airlines заяви, че ще смята за валидни всички билети, купени на цена от 1.28 евро (10 юана) по време на системен проблем на 9 ноември, съобщи Darik Business Review.

Билетите до югозападния град Чънду, който се намира на почти три часа път от китайската столица Пекин, изведнъж се появиха на намалени цени в мобилното приложение и някои платформи за резервации и бяха налични около два часа, посочва Independent.

Reuters съобщава, че потребителите са започнали да споделят екранни снимки на ниските тарифи около 20:00 ч. местно време, които показват цени от 10, 20 или 30 юана (между 1.28 и 3.85 евро). Обичайната минимална цена за тези полети е около 400 до 500 юана (от 50 до 64 евро).

От авиокомпанията посочват, че ще смятат продадените билети на по-ниска цена за валидни.

„Всички самолетни билети, платени и издадени по време на системния проблем, ще бъдат валидни и пътниците ще могат да ги използват нормално“, заявяват от China Southern Airlines пред Bloomberg.

Инцидентът се случва по време на най-натоварения период за онлайн пазаруване в Китай, който се провежда всяка година през ноември. Известен като Ден на необвързаните, този еквивалент на Черния петък достига своя пик на 11 ноември.

Reuters съобщава, че общата стойност на продадените стоки през този период миналата година е около 1.15 трилиона юана (147 млрд. евро).

Грешката на Southern China Airlines не е прецедент. През април основният японски превозвач All Nippon Airways имаше проблеми с уебсайта си за Виетнам, заради които пътник си купи полет на стойност 15 000 евро само за 800 евро.

Същият проблем позволи на друг човек да си купи билети на стойност 230 000 евро само за 15 000 евро. По-късно беше съобщено, че авиокомпанията няма да уважи случайно намалените билети.

Слушайте и гледайте новия подкаст на darik.bg „В тренда“ в YouTube, Instagram и TikTok

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм