Американската компания Amazon е класирана на първо място в рейтинга на най-скъпите марки в света. Тя изпревари миналогодишния лидер Apple, става ясно от проучване на британската консултантска компания Brand Finance.

„Amazon си върна лидерските позиции, въпреки че стойността на бранда през 2022 г. намаля с 15% - от 350,3 до $299,3 млрд. долара”, се посочва в документа. Уточнява се, че спадът в "силата на марката" е 41,2 млрд. долара, а други 13,7 млрд. долара са загубени поради "промени във външните фактори", но бизнес резултатите на компанията са положителни и компенсират загубата с 3,9 млрд. долара.

Microsoft отново съкращава персонал

Като цяло влошаването на оценката на Amazon от ААА+ на ААА и намаляването на стойността на марката се дължи на факта, че след периода на Ковид потребителите са станали по-критични към обслужването на клиентите на американската компания, твърдят експертите на Brand Finance. Освен това "сроковете за доставка на поръчаните продукти са се увеличили". Това е довело до намаляване на готовността на клиентите на търговеца на дребно да препоръчат услугите му на други, се обяснява в доклада. Освен това премахването на глобалните ограничения, свързани с коронавируса, доведе до възстановяване на популярността на офлайн пазаруването, което също допринесе за известен спад в търсенето на услугите на Amazon.

„Амазон“ съкращава повече от 18 000 работни места

Анализаторите на Brand Finance посочват също, че стойността на марката на миналогодишния лидер Apple, известен със серията си смартфони iPhone и други устройства, работещи с операционната система iOS, е спаднала с 16% през отчетния период - от 355,1 на 297,6 млрд. долара, като този път американската корпорация заема едва второ място в класацията. Това се дължи на спад в прогнозата за приходите на компанията, свързан с прекъсването на веригата за доставки и недостига на работна ръка на пазара, което, според британски експерти, "ще ограничи способността на Apple да произвежда основни хардуерни продукти".

Джеф Безос на 59: Историята му във факти

Според методологията на Brand Finance "силата на марката" се изчислява с помощта на балансирана система от показатели, която включва оценка на инвестициите в маркетинг, капитал на акционерите и бизнес резултати. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм