От Асоциация на банките в България (АББ) предупреждават, че напоследък зачестяват телефонните измами, при които лица се представят за служители на банки.

Във връзка с това от организацията изпратиха съобщение, в което припомнят, че ако бъде получено обаждане или имейл от някого, който се представя за служител на банка, то с него не трябва да бъдат споделяни лични и банкови данни, нито да бъдат инсталирани приложения или отваряни линкове, изпратени от него.

От АББ предупреждават, че освен това не трябва да се извършват плащания и да се споделят получени кодове за идентификация и достъп до електронно банкиране, защото това е измама.

Опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Лица, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства.

Възрастна жена е станала жертва на телефонна измама вчера в Русе

Най-често под различен претекст, например за проблеми със сигурността, те се опитват да получат чувствителна информация относно потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и други данни, обясняват от асоциацията.

От АББ напомнят, че нито една банка няма да поиска от клиентите си да предоставят чувствителна информация и данни за идентификация по телефон или имейл.

Банкови служители никога няма да накарат клиентите си да инсталират приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилните им устройства или компютри.

„Бъдете бдителни и особено подозрителни към позвънявания от номера от чужбина, както и към лица, които се представят за служители на банки, които не познавате и/или с които нямате договорни отношения. Често пъти измамниците нямат пълна информация и налучкват банката, на която сте клиент, в опит да Ви подведат", съветват от банковата асоциация.

„Също така, никога не влизайте в електронното си банкиране от линкове, които сте получили по имейл, есемес или от рекламни банери в интернет, а само и единствено от официалния уебсайт на Вашата банка и от официалното мобилно приложение", предупреждават експертите и добавят, че ако клиентите получат такова телефонно обаждане, трябва незабавно да се свържат с банката си и с полицията.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук