Извънредно заседание на Столичния общински съвет поискаха от групата на ГЕРБ заради трафика, пътната безопасност и въпроси, свързани с градския транспорт. Според общински съветници от ГЕРБ има „кошмарни задръствания” заради продължаващи или неосъществени ремонти, не е подновена маркировката пред учебните заведения в София, а бонусната система за градския транспорт все още не е въведена.

Кметът на София Васил Терзиев и зам.-кмета по транспорта отговориха, че такава система ще бъде въведена и то евентуално от началото на следващия месец. За исканията на ГЕРБ за извънредна сесия заради нарастналия трафик, Васил Терзиев не отговори дали е готов да бъде изслушан, но определи темите, назовани от ГЕРБ, като „несъстоятелни”.

дарик

Проблем със задърстванията има заради ремонта на бул. „България”, но и на още ключови места в столицата, каза Антон Хекимян от групата на ГЕРБ в Столичния общински съвет.

 "А не по-малък е проблемът и на „Опълченска”. Спасителите вече официално започнаха да говорят в медийни участия, че там проблемът се задълбочава, а знаете, че там е поредната тапа и поредният транспортен ад за шофьорите. Вие всички знаете как изглежда „Патриарх”-а и сутрин, и вечер – колите пъплят, те буквално лазят. И има една бус лента, която стои свободна. Защото както знаете и както ви предупреждавахме, закъснения на градския транспорт там нямаше преди."

Общинският съветник от ПП-ДБ-СС Борис Бонев отговори на обвиненията  така...

"Градът няма да стане по-малко задръстен със строителството на нови и нови ленти, защото това е научно доказано, че ще работи. Единственият начин за намаляване на трафика е тогава, когато се осигури бърза, адекватна и евтина алтернатива. А единствената такава е именно градският транспорт, когато той е в обособени коридори с бус ленти, с трамвайни ограничители."

Съветникът от ГЕРБ Димитър Вучев поиска Терзиев да бъде изслушан за това защо пътната маркировка около училищата не е подновена и още...

"Помните много добре споразумението на кмета със синдикалните организации по отношение на два пъти по 15% повдигане на възнагражденията в сектора. Единият път се случи. Какво се случи с второто увеличение от 15%? Какво се случва с бонусната система, която беше обещана?"

Кметът на София Васил Терзиев успокои, че бонусна система за служителите на градския транспорт ще има.

"Току-що излизаме от среща със синдикатите, където ги запознахме с нашето предложение и сме обнадеждени, че до средата на другата седмица синдикалните организации ще запознаят своите членове и ще успеем да подпишем споразумението."

А зам.-кметът по транспорта Илиян Павлов обясни, че бонусната система е съставена така, че да е вързана с минималната работна заплата и за следващата година тя ще е на стойност от около 15 млн. лв.