Три свлачища от двете страни на тунел „Железница“ ще забавят завършването на строящия се там участък от автомагистрала „Струма“. Това заяви днес при инспекция на обекта заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. По участъка след края на трасето в посока към Благоевград, преди виадукта, както и след тунела, работата е спряна преди година и половина. Едва сега проектът за укрепване е внесен в Агенция „Пътна инфраструктура“.

„Останах изключително неприятно изненадан от това забавяне. Може да се стигне дотам, че и виадуктът, и тунелът ще бъдат завършени, но няма да има път до тях. Всеки спечелен ден от изоставането на работата е победа. Ще се опитаме с много работа да печелим време, за да наваксаме максимално бързо и да бъдат завършени укрепванията на свлачищата. Освен компенсиране на забавянето целта е извършване на строителството по всички правила на закона”, подчерта той.

Строежът на тунел „Железница” е в напреднала фаза, най-вероятно при него ще се спази срокът и през април догодина ще бъде готов. Но от двете страни на тунела има свлачища, които към този момент не се работят и са предизвикали спирането на строежа. Едното свлачище е по-голямо, то е там, където свършва магистралата, неспосредствено преди моста, веднага след кръговото. След тунела също има две свлачища, те са по-малки, но също ще забавят строителството.

Според Шишков това са проблеми, които очевидно доста време са замитани. Чак сега започват да се решават, а това ще забави целия процес. На база на одобрените проекти ще стане ясно за какъв период от време ще бъдат укрепени. Причините за забавянето на укрепването на тези свлачища ще се разберат. Но по-важното е по най-бързия начин да се укрепят и да се продължи строителството, за да може АМ „Струма” поне в този участък да бъде пусната за движение, увери зам.-министър Шишков.  

Той провери и как върви демонтирането на стария железен мост в град Симитли, който ще бъде заменен с ново и безопасно мостово съоръжение.