Oт 18:00 часа  жителите на близкия до Русе град Мартен отново излизат на протест срещу огромните опашки от тирове, които пречат на местните и на русенци да стигнат и да се върнат от работните си места. Те ще затворят голямото кръгово кръстовище  на Дунав мост, като този път се заканват, че ще опънат палатков лагер и няма да освободят движението докато проблема им не бъде решен.

Организаторите на протеста са получили разрешение от общината за него, но са предупредени от полицията, че нямат право да затварят движението на международния път. Те обаче са категорични, че няма да се съобразят с тези разпоредби, защото вече няколко месеца органите на реда не могат да въведат ред в движението и да подобрят живота на хората в района.  Кметът на Мартен Димо Тонев също ще присъства на място за да подкрепи. Той настоя транзитно преминаващите камиони да не преминават през проверки като другите камиони, като мярка за облекчаване на ситуацията 

Разстоянието от Русе до Мартен обикновено се взема за десетина минути, а сега жителите на града, и работниците от индустриална зона Тегра пътуват по 2-3 часа. Понякога тези задръствания обаче костват не само време, нерви и гориво.

На извънредна сесия преди дни общинските съветници от Русе дадоха срок на държавните институции до 10 август да създадат организация за решаване на проблема с тировете, които се трупат край граничния пункт Дунав мост, но то сега държава няма“, припомни Тонев. Според него единственото решение за справяне с проблема може да се вземе на държавно ниво и то трябва да е заедно с Румъния. „Транспортният хаос на границата с Дунав мост не е проблем на Мартен и Русе, а на цяла България, дори на Европа. Това е европейска граница и би трябвало и европарламентът да се намеси в тази тежка с години ситуация“, обясни още Тонев. Той изяви надежда обаче, че свикването на Национален координационен център за безопасно движение по пътищата би могъл да реши дългогодишната пътна драма на региона. В центъра работят заедно представители на Главна дирекция "Национална полиция", Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", дирекция "Национална система 112", Агенция "Пътна инфраструктура" към министъра на регионалното развитие и благоустройството, Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".Националният координационен център е създаден с постановление на Министерския съвет в сила от 2 юли 2019 г., помещава се в МВР и оттогава е действаща структура. Защо не е действаща с решения за премахване на тапите от Дунав мост, могат да отговорят само включените в Центъра институции, чиято задача е денонощно да реагират на сигнали за усложнени пътни и метеорологични условия, затруднено или блокирано движение, аварии и катастрофи.

Чуййте в звуковия файл какво сподели пред Дарик кметът на Мартен Димо Тонев