Структурни и стратегически ще са първите промени в управлението на Фестивалния и конгресен център във Варна, обяви в интервю за Дарик новият оперативен мениджър на комплекса Виктория Митева. Като цели пред новото ръководство тя посочи увеличаване на посещаемостта и насоченост към младите, както и нов начин на наемане на зали и купуване на билети.

„Заварихме една амортизирана сграда, с много временни и компромисни решения. Има нужда от цялостно обновяване, като се започне от Зала 1, която има крещяща нужда от осъвременяване. Първо трябва да променим базата, за да дойдат и добрите събития“, изтъкна Митева.

Тя разкри, че промените се осъществяват със съдействоето на НДК, които помагат както с човешки ресурс, така и с технически, например с осветлението. В момента в комплекса работят по-малко от 30 души, основно технически персонал, не толкова организационен.

Във връзка с названието на комплекса, Митева посочи, че юридическото му име от 2011 г. е „Национален дворец на културата Конгресен център София“ ЕАД – клон Варна, въпреки че на самата сграда надписът е друг. Мениджърът е на мнение, че Фестивален център е достатъчно ясно име. Може да бъде наричан и НДК-Варна.

„Може би хората са се стремяли към конгреси. Отдавна конгреси не се случват в този комплекс“, обоснова се тя. По думите й, идеята е да се изчисти и обнови имиджът на сградата като един от символите на Варна.

Премахването на рекламите върху фасадата ще става поетапно, тъй като все още има действащи договори. Ще има реклами, но не по този начин. Афишите отпред са необходимост, но се обмисля те да бъдат поставяни по-естетично начин. „Почти завърши почистването на графитите от фасадата“, каза още оперативният мениджър на ФК.

„Комплексът ще продължи да отдава помещения под наем. Изискване към наемателите вече ще е да имат инвеститорска стратегия и да допринасят за добрия имидж на тази сграда, посочи Виктория Митева. Тя изтъкна, че ФК е място за култура и няма да е търговски център. Кафене обаче е необходимо.

В случая с липсващия препинателен знак в слогана под портрета на светите братя „Напред културата е слънце“ става въпрос по-скоро за техническа грешка. Умишлено е перифразиран химнът на Кирил и Методий, уточни Митева.

„В крайна сметка културата е това, което привлича. Всъщност това беше целта на играта на думи“, обясни тя.