Чатбот отговаря на въпроси, свързани с приема за учебната 2020/2021година. Вграден е на всяко от менютата в интернет страницата на ПГ по туризъм „Д-р Васил Берон“. Разработен е от ученици. Консултантът им е от утвърдена българска IT компания.

Идеята на младите хора възниква по време на дистанционното обучение. Много повтарящи се въпроси спамят каналите, чрез които се реализира обучението. Това ги провокира да четат какви са практиките в реалната работна среда. Уменията им придобити в часовете по  „Маркетинг в туризма“ и  „Гостоприемство в туристическата индустрия“ им помагат да проучат и обобщят най-често задаваните въпроси от кандидатстващите след VII клас. Идеята им е реалност – всеки, който има нужда от информация, тя е на един клик разстояние.

Прогнозите на специалистите по дигитален маркетинг определят, че чатботовете ще заемат лидерската позиция, изпреварвайки интернет страниците, мобилните приложения, телефонните разговори и имейлите, в комуникацията между бизнеса и клиентите.

Поради средата, в която се намира и проявява – в месенджър, чатботът е под ръка на клиента без сваляне на програми, инсталиране и допълнително обучение как да се работи с него. Той е достъпен за клиентите по всяко време на денонощието и предоставя необходимата информация, толкова лесно за клиента, колкото писането на СМС на приятел или роднина.

Камелия Лесичкова, Надежда Кочева, Християна Вангелова, Десислав Христов и Здравко Костадинов завършват Ха клас, специалност „Организация на туризма и свободното време“. Гергана Терзиева и Красимира Георгиева от XIв клас, специалност „Туристическа анимация“ ще бъдат абитуриентки през следващата учебна година. Общото между тях – искат да знаят и още, да могат и още. Убедени са, че чат ботът ще бъде доразвит през есента, заедно с осмокласниците от специалност „Рекламна графика“. Това ще могат да правят те –    да изграждат уебсайтове, специализирани блогове и страници в социалните мрежи с професионален дизайн; да разработват и налагат корпоративен брандинг и трендове; да създават успешни послания чрез визуална комуникация.

Бъдещите професионалисти в туристическата индустрия знаят, че рекламата провокира интереса на потенциалните потребители. И за да е качествена, тя трябва да е разбираема, провокативна, красива и достъпна. Точно достъпността ще е задачата им през следващата учебна година – интернет страницата на училището си, да преведат на английски, немски и руски език. А дотогава – ваканцията е времето за почивка, купони и нови идеи.