Невалидирането на електронните карти за градския транспорт при качване в превозното средство лишават пътника от застраховка при евентуален инцидент, напомнят от Асоциация „Активни потребители”. Проучване на асоциацията показва, че масово пътниците не валидират картите си. При инцидент валидираната карта доказва  присъствието на пътника в превозното средство и при необходимост от лечение разходите се покриват от застраховката на превозвача.

Притежателите на карти за градския транспорт масово не ги валидират, когато се качат в превозното средство, отчита проучване на асоциация „Активни потребитеи”. Така на практика те са редовни пътници, но не и ако се случи някакъв инцидент докато пътуват, защото не може да се докаже, че са били в превозното средство. За да се възползват от застраховката, която носи всеки билет или карта, гражданите трябва да пазят билета си за еднократно пътуване или картата за градския транспорт, както и да валидират безконтактните карти на устройствата в превозните средства. При закупен билет от касов апарат, трябва да се пази касовият бон. Билетите и картите осигуряват защита на пътниците. Ако се случи инцидент и след това се налага лечение, разходите за него се покриват от застраховката на превозвача.

Рисковете, настъпили по време на пътуването, включително при качване или слизане, които задължителната застраховка „Злополука на пътниците в обществения транспорт” покрива са смърт вследствие злополука и трайна загуба на работоспособност вследствие злополука.

За злополука се счита всяко събитие, станало не по волята на застрахованото лице, настъпило по време на пътуване, при качване или слизане от превозното средство.

Застрахователят определя обезщетението в рамките на определения лимит на отговорност. Обезщетението се изплаща от застрахователя в срок от 15 дни след представяне на всички поискани от него документи, установяващи настъпването на застрахователното събитие и размера на вредите, уточняват от Асоциация „Активни потребители”.