На 17-ти юли, Николай Абрашев - областен управител на област Плевен изпрати писмо до Димитър Главчев - министър-председател на Република България, Виолета Коритарова – Касабова - министър на Регионалното развитие и благоустройството, и инж. Йордан Вълчев - председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” относно: Развитие на републиканската пътна мрежа на територията на област Плевен.

В него се споделят проблемите със строителството и бъдещата експлоатация на АМ „Хемус”. Тези теми са от ключово значение за развитието на Плевен и региона.

Областният управител детайлно е разяснил познатия за Плевен въпрос, свързан с изграждането на довеждащата пътна инфраструктура, както и опасенията от преминаването на трафика през град Плевен.

Това става след предварителни разговори със зам.-министър Терзийска за разширяване на пътя Плевен Ловеч, II-35 в участъка от село Брестовец до строящата се в момента детелина – пътен възел за връзка с АМ „Хемус“, с цел разтоварване на трафика.

Пред журналисти, областният управител Николай Абрашев каза:

„Това е моя инициатива, по която съм работил през последните два месеца и тя е свързана с изграждането на околовръстния път на Плевен, който в момента е в процедура по ОВОС. Относно обходния път се работи по по-дългия вариант, защото няма как да правим виадукти над парк „Кайлъка“.

Това, което предлагам с писмото си днес е процедура за изпълнение с продължителност от две години и стойност по груби изчисления 20 милиона лева, защото ние трябва да изпреварим магистралата.

Това са мерки, с които се цели избягване на образуването на „тапи“ по път II-35, който излиза от Плевен на 4 ленти, но от Брестовец продължава на две ленти – по една за всяка посока. Идеята е да се разшири пътят с една или с две ленти по цялото му трасе, до пътния възел при АМ „Хемус“, уточни Абрашев.   

Към момента, по изискване на РИОСВ-Плевен, Агенция „Пътна инфраструктура” провежда процедура за избор на изпълнител за „Изработване на Доклад по Оценка на съвместимост и Екологична оценка за пътни обекти”.

След приключване на екологичните процедури и произнасяне на компетентния орган за избор на вариант за трасе ще се пристъпи към следващия етап, а именно разработване на втория етап от разширения идеен проект - извършване на пълни инженерно-геоложки проучвания и изработване на проект на подробен устройствен план-парцеларен план.

Югоизточният обходен път на гр.Плевен ще бъде от съществено значение за извеждане на транзитното тежкотоварно движение от улиците на Плевен и опазването му от замърсяване на въздуха и околната среда.

Съществуващото трасе на републикански път II-35 Плевен-Ловеч (дори при изграден югоизточен обходен път), ще запази същественото си значение в транспортната схема на област Плевен.

При провела се работна среща между Областния управител и кмета на община Плевен, със заместник министър Терзийска, бе представен именно такъв вариант за развитие на пътната инфраструктура. В същата посока са изводите от съвместната работа с Директора на ОД на МВР Плевен и началника на ОПУ-Плевен, а именно, че за успешното икономическо развитие на област Плевен значение ще има, както изграждането на югоизточен обходен път на гр.Плевен, така и развитието на съществуващото трасе на републикански път II-35 Плевен-Ловеч. Това налага да се работи ускорено за реализирането на двата проекта.