Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Тодор Василев ще подпише договорите за проектиране и строителство и за строителен надзор на тунела под Шипка.

Караджов: Държавата изплати половината от дължимите суми на пътностроителните фирми

Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,549 км, от които 7,96 км са ново строителство, а 2,59 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, посочват от пътната агенция.

В заданието са включени и 5 тунела с обща дължина 4,011 км. Тунелът под Шипка ще е 3,22 км, а останалите 4 тунела ще са по-малки. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 бр. армирани насипи, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и т. н.

Превозвачи: Решението за тол системата ще увеличи инфлацията

Договорът за проектиране и строителство ще бъде подписан с ДЗЗД „Консорциум „ПСВТ“, в което участват: „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинжеренигстрой-Т“ ЕАД. Стойността му е 358 020 000 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на поръчката е 240 дни /8 месеца/ за проектиране и 1280 дни /3,5 години/ за строителство.

Жителите на Габрово обаче остават скептични, че реално ще стартира строителство на мащабното съоръжение. Повод за тяхното недоверие е, че тунел под Стара планина се обещава в продължение на десетилетия. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм