Какво се случва в най-голямата видеоплатформа в света и защо това пространство заслужава внимание? С този въпрос проф. д-р Милен Балтов постави началото на днешното издание на авторската си рубрика "Икономистът говори"

"Аз лично бях удивен. Оказа се, че 40 % от американските зрители гледат основно своите предавания и филми през каналите на тази най-голяма видеоплатформа и което е още по-странно - те ги гледат на екраните на своите телевизионни приемници", споделя проф. Балтов. В днешно време гледането на разнообразно съдържание става именно през интернет, но по думите на водещия на рубриката "Икономистът говори", новостта идва от факта, че това съдържание вече се е наместило на обичайните места за гледане, които до скоро са приютявали класическата телевизия и играчите от Холивуд. 

"Ако навлизането от страна на социалните медии е насочено към дома и по-конкретно - към класическото устройство, какъвто е телевизионният приемник, то обратното важи за т.нар. "стари играчи от Холивуд", които се наместват на екраните на телефоните. При половин милиард зрители в Индия се оказва, че 81 % гледат видеосъдържание през смартфоните си", уточнява проф. Балтов. Всички данни са показателни за наличието на смесване, от една страна, на съдържание, а от друга - на начините, по които то достига до зрителите. 

Що се отнася до въпроса с парите, водещият на рубриката "Икономистът говори" разяснява, че най-голямата видеоплатформа в света от "агората", на която се излага съдържание, вече се превръща в реинвеститор. По думите на проф. Балтов причината се крие във факта, че само за последните три години видеоплатформата е разплатила 23 милиарда долара към създатели на съдържание и към медийни компании. 

Кой е българският създател на съдържание, за който проф. Балтов съжалява, че не е успял да се намести на световната сцена, и още, чуйте в звуковия файл: