Обществена поръчка на стойност 12 милиона лева за модернизация на градския транспорт обяви Община Пловдив. 

Пловдив иска 1,5 млн. лв. от „Индра“, заради провала на електронното таксуване

Основните параметри включват въвеждането в експлоатация на Централизиран софтуер за управление на електронното таксуване, както и доставка и монтаж на портативни ръчни четящи устройства за контрол на пътниците в градския транспорт и за паркирането в Синя зона и общинските паркинги.

Избраният изпълнител трябва да надгради и системата за автоматично определяне на местоположението на превозните средства, да проведе обучение на служителите, да поеме и гаранционната поддръжка на системата.

Оферти за участие се приемат до 21 октомври, а на 24 те ще бъдат отворени.

До новата поръчка се стигна след провала на обявената преди няколко години от местната управа процедура на стойност 20 милиона лева, спечелена от испанската фирма „Индра“.

Според договора с испанците, електронното таксуване на пътници в Пловдив трябваше изцяло да бъде въведено до 10 февруари 2016 г. Почти 7 години след това обаче системата не можа да заработи на 100% - таблата по спирките не показват точна информация за пристигащите рейсове, а автоматите за билети в рейсовете не се използват масово от пътниците, които продължават да бъдат обслужвани предимно от кондуктори.  

Още новини от Пловдив