През прохода "Петрохан" изцяло ще бъде ограничено движението на камиони над 12 тона, съобщиха от Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ). Тази промяна в заповедта за движение е в резултат на едноседмичен анализ на трафика, преминаващ през обходните маршрути от 10 юни до настоящия момент, съобщи БТА.

Каква е пътната обстановка на 30.05.23 г.

Спирането на движението в участъка от път I-1 Мездра – Лютидол и пренасочването на тежкотоварните камиони през прохода "Петрохан" (II-81) причини сериозно натоварване на трафика в планинския проход. Водачите изразиха безпокойство относно узките пътища, остри завои и значителната денивелация, които правят пътя през "Петрохан" неподходящ за товарни автомобили и представляват риск за пътнотранспортни инциденти.

Пътят между Криводол и Враца е наводнен - има алтернативен маршрут през с.Девене

Съгласно подготвяните промени в заповедта, които ще влязат в сила от средата на следващата седмица, през прохода "Петрохан" в посока София ще бъдат разрешени само превозни средства до 12 тона, без ремаркета и полуремаркета, както специфицират от АПИ. В посока Видин ограничението за движение на камиони остава до 3,5 тона за моторни превозни средства.

Смесени българо-румънски екипи на полицията по пътищата в силистренско

Обходните маршрути за другите превозни средства няма да претърпят промени при спирането на движението по път I-1 между Мездра и Лютидол. За леки автомобили с максимална тонажна граница до 3,5 тона ще бъде задължително използването на път III-1004 (Паволче - Челопек) - път III-1602 (Челопек - Лютиброд) - път II-16 (Лютиброд - Елисейна - Своге - II-18 Софийски околовръстен път) и обратно, както и всички други пътища от републиканската пътна мрежа, които са отворени за движение.

Движението на „Лъвов мост“ и ключови булеварди в София беше спряно поради обилните валежи

За тежкотоварни превозни средства над 3,5 тона обходните маршрути са:

път II-13 Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно;

път II-15 Враца – Борован - път II-13 Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - път I-3 Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно;

за превозни средства, пътуващи в посока Монтана, маршрутът включва АМ "Хемус" - път I-3 Ябланица - Златна Панега - път III-103 Златна Панега - Батулци - Роман - Долна Бешовица - Горна Бешовица - Кален - Горна Кремена - Долна Кремена - Мездра - път I-1 Мездра – Монтана.

Водачите се насърчават да използват и други републикански пътища като обходни маршрути, като спазват постоянната организация на движението. Автомобилистите се призовават да карат внимателно, съобразено с пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, които да застрашават безопасността и живота на всички пътуващи.

Основни правила за движение по пътищата, които често пренебрегваме

Спирането на движението по участъка от път I-1 Мездра – Лютидол и въвеждането на обходни маршрути са необходими за изпълнение на строително-монтажни работи по модернизацията на пътната инфраструктура. Затварянето на участъка беше планирано да се осъществи през есента на миналата година, но поради предстоящите зимни месеци се отложи.

На 10 юни движението в отсечката бе ограничено, за да продължи следващия етап от модернизацията на пътя Мездра - Ботевград. Проектът включва разширяване на трасето до четирилентова пътна платформа с разделителна ивица, както и изграждане на обходни трасета, които ще изведат транзитния трафик извън населените места.

Катастрофата в Испания със загинали българки е станала на “много опасен път”, чакат аутопсията

Пълното затваряне на участъка е необходимо поради планираното изграждане на пътна платформа в посока Видин, в участъка между 161-ви и 172-ри километър, която ще бъде в непосредствена близост до настоящия първокласен път. Също така, пътна платформа в посока София ще бъде изградена основно върху съществуващия път.

Проектът включва и редица други съоръжения. Извършването на всички планирани дейности по проекта и удвояването на пътния участък изискват изпълнение на взривни работи на скатовете, оформяне и обезопасяване на откосите, полагане на мрежа по откосите и други строителни дейности.

Отвориха офертите за третокласни пътища и изграждането на нов мост в област Пловдив

Затварянето на участъка ще помогне за избягване на сериозни опасности и предпоставки за пътно-транспортни произшествия. Предвижда се възстановяването на движението по участъка от път I-1 през декември 2023 година, информират от Агенция "Пътна инфраструктура".

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм