Експерти на Института за пътна безопасност извършиха оглед на асфалтовата настилка при Лъвов мост и разпространиха становище до медиите, в което заявяват, че са установени:

  • Дълбоки пукнатини при мостовите връзки.  Това са стари пукнатини, които са били запълвани с битум по време на експлоатацията на моста от 2014 г.
  • Мрежови пукнатини около пътните шахти – следи от ремонти по тях не са констатирани.
  • Белези на недостатъчно бетоново покритие на арматурните пръти – това е съществено несъответствие, което води до понижаване на живота на съоръжението.

От направените констатации се установява, че след пускане на мостовото съоръжение в експлоатация от 2014 г. при натоварването на трафикопотока са се получили слягания, в следствие на което са възникнали повечето пукнатини. По време на експлоатацията тези пукнатини са били запълвани с битум, но това не е довело до спиране на сляганията. Преди началото на зимния сезон, пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до  компрометиране на асфалтовата настилка, отбелязват в становището си от Института за пътна безопасност.

От ИПБ твърдят още, че огледът на съоръжението показва, че поддръжката му и качеството на изпълнение не отговарят на съвременните изисквания. 

Експерти на Столична община днес обявиха, че времето не е подходящо за ремонт на компрометиралото се асфалтово покритие на Лъвов мост. В същото време се извършва ремонт на асфалтовото покритие на АМ „Тракия“ в района на Чирпан. Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София, коментират от Института.

За пукнатините по настилката в района на Лъвов мост се заговори от началото на тази седмица. Снимки на асфалта обиколиха социалните мрежи.

ИПБ: Поддръжката и качеството на „Лъвов мост“ не отговарят на изискванията

От фирмата изпълнител, извършила основен ремонт на ключовото кръстовище преди няколко години, обясниха случилото се с температурните колебания.

„Може ние да не го виждаме, но от температурата, от натоварванията – всичко се движи. Напрежението трябва да отиде някъде и да бъде обрано. Имаме фуга между отделните съоръжения. При нормални положителни температури, асфалтът отгоре поема това напрежение и движенията”, обясни пред Нова телевизия техническият ръководител на обекта инж. Петър Стойчев.

„Когато температурите паднат, асфалтът става по-нееластичен и тези фуги започват да се четат. В момента условията не са подходящи, за да бъдат отремонтирани. Ще го направим тогава, когато ще има траен ефект”, допълни той.

Той беше категоричен, че няма проектантска грешка.

„Мостът няма да падне. Такива дефекти в асфалта се появяват и е напълно нормално това да се случва. Моля, следващият път преди да се правят такива истерии, хората да се обърнат към експертите и да питат какво всъщност е това”, заяви Диана Русинова - външен експерт към Европейски център за транспортни политики.