Deutsche Bahn (DB) и Siemens Mobility представиха следващо поколение влак, задвижван с водород, наречен Mireo Plus H, който е разработен по проекта H2goesRail в Германия.

Революционно изобретение зарежда телефони от слънчева енергия

Компаниите разкриха и ремарке-цистерна за съхранение на водород за бързо мобилно зареждане с гориво от DB. Тези компоненти на проекта H2goesRail бяха демонстрирани в съоръжението на Siemens в Крефелд, Германия.

Влакът Mireo Plus H и неговата нова инфраструктура са разработени за подмяна на дизелови многовагонни влакове в градския и регионалния транспорт, както и за намаляване на емисиите на CO2, свързани с железопътния транспорт, до нула.

Русия разработва мини дронове, които се побират в джоба

Германското федерално министерство на цифровите технологии и транспорта (BMDV) предостави 13,74 милиона евро за проекта H2goesRail в рамките на Националната програма за технологични иновации в областта на горивни клетки и водород (NOW GmbH).

NOW GmbH координира насоките за финансиране, докато изпълнението се наблюдава от ръководителя на проекта в Юлих.

Главният изпълнителен директор на Siemens Mobility Майкъл Питър каза: „С Mireo Plus H разработихме следващото поколение влакове, задвижвани с водород, които предлагат особено дълъг работен обхват и по-бързо ускорение.

„Всеки доставен влак може да спести до 45 000 тона CO2 за срока на своя експлоатационен живот от 30 години в сравнение със съответното пътуване с автомобили“.

Mireo Plus H е влак с два вагона с работен обхват до 800 км и максимална скорост от 160 км в час.

С модерна водородна система за задвижване, двувагонният влак ще включва горивна клетка и литиево-йонна батерия.

Влакът има 1,7 MW тягова мощност, която може да осигури до 1,1 m/s2 ускорение. Версията с три вагона ще има пробег до 1000 км.

Влакът ще осъществява пътнически превози между Тюбинген, Хорб и Пфорцхайм през 2024 г., след приключване на тестовата фаза. Очаква се да измине около 120 000 км по време на своята експлоатация.

Използвайки зелено електричество, взето директно от въздушен електропровод, DB ще произвежда водород в Тюбинген. Депото за поддръжка на DB в Улм ще бъде съответно оборудвано за обслужване на влака.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм